Wikia

Classic Mode is een spelvorm in de Super Smash Bros. serie. De bedoeling is om je door een aantal levels heen te werken en het einde te halen.

Classic Mode in Super Smash Bros. Brawl Edit

Eerst moet je je door 4 levels heen vechten, en daarna krijg je een Target Smash level. Het niveau hangt af van de moeilijkheidsgraad:

  • Easy: Level 1
  • Medium: Level 2
  • Hard: Level 3
  • Very Hard: Level 4
  • Intense: Level 5

Daarna krijg je nog eens 6 levels en daarna weer een Target Smash level. Ook hier geld een verhouding:

  • Easy: Level 2
  • Medium: Level 3
  • Hard: Level 4
  • Very Hard: Level 5
  • Intense: Level 5

Hierna moet je vechten tegen drie willekeurige karakters en daarna tegen Master Hand. Als je spelniveau op Hard of hoger staat en je binnen 9 minuten Master Hand bereikt komt halverwege Crazy Hand Master Hand helpen.

Als je Master Hand hebt verslagen krijg je een trophy van het personage waarmee je Master Hand hebt verslagen. Daarna moet je met lasers gaan schieten op het karakter waarmee je gespeeld hebt, de overige karakters, de personages in de Assist Trophies, Pokémons in de Pokéballs, Sandbag, Mr. Saturn, Hothead en BOB-OMB, en als laatste alle trophies die je tot nu toe hebt. Op het einde krijg je munten. Hoe meer je hebt geraakt, hoe meer munten je krijgt.

Bij sommige levels is de status van je tegenstander soms Metal of Giant. Dit is helemaal willekeurig.