Wikia

Een Final Smash is een ultieme verwoestende aanval in SSBB die per personage verschilt. Een Final Smash kan niet zomaar worden uitgevoerd: er is een Smash Ball voor nodig. Elk personage heeft zijn unieke Final Smash, hoewel sommige veel op elkaar lijken (De Triforce Slash van Link en Toon Link en de Landmasters van Fox, Falco en Wolf in SSBB). Een Final Smash kan de hele wending van het spel veranderen en zelfs een grote voorsprong opleveren aangezien de meeste Final Smashes een KO opleveren.

Types Edit

Final Smashes zijn inverdeelbaar in vijf categorieën:

  • Directional - Deze versie van Final Smashes sturen een aanval in een bepaalde richting. Een duidelijk voorbeeld is de Final Smash van Mario.
  • Focused - Deze Final Smashes effecteren een bepaald gebied, meestal rond de gebruiker. Luigi's Final Smash is hier een voorbeeld van.
  • Trapping - Een vangende Final Smash kiest een kleine ruimte en trakteert iedereen in die ruimte op een gigantische marteling. Link's Triforce Slash is een duidelijk voorbeeld.
  • Stage-Wide - Dit soort Final Smashes effecteren de hele Stage. Olimar's End of the Day is een heel geschikt voorbeeld.
  • Transformation - Deze Final Smashes effecteren alleen de gebruiker en maken ze bijvoorbeeld veel sneller of sterker. Wario-Man is een goed voorbeeld.

Lijst van Final Smashes Edit

De Final Smashes in SSBB zijn:

TriviaEdit

  • De Blue Falcon Final Smash is de enige Final Smash met een voorafgaand filmfragment.
  • Het gebruik van de Final Smash van Samus verandert haar in Zero Suit Samus en vice versa.
  • Met welke Pokémon van de Pokémon Trainer ook gespeeld wordt, altijd treed dezelfde Final Smash op.